Politechnika Wrocławska podpisała z PKP Intercity umowę o współpracy naukowo-technicznej. Naukowcy otrzymają możliwość realizowania wspólnych projektów badawczych.
Ważnym punktem porozumienia będzie też propagowanie wśród społeczeństwa branży kolejowej i jej rozwoju, promocja transferu dorobku naukowego do branży kolejowej przez organizację konferencji, seminariów, warsztatów i sympozjów z udziałem studentów i kadry naukowej, wspólne publikacje branżowe i naukowe, współpraca z biurem karier uczelni, udział w gremiach doradczych partnerów celem planowania wspólnej działalności dydaktycznej i badawczo-rozwojowej.
Studenci skorzystają m.in. ze staży, praktyk i zajęć praktycznych.
Porozumienie podpisali w Warszawie prof. Tomasz Nowakowski, prorektor ds. organizacji i rozwoju uczelni oraz Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity.
– Politechnika Wrocławska kształci inżynierów, którzy są znakomicie przygotowani do realizacji stawianych im zadań. Firmy oczekują jednak od uczelni nie tylko dobrze wykształconych absolwentów, ale absolwentów przygotowanych stricte pod konkretne wymagania. Dlatego jestem przekonany, że dzisiejsza umowa przyniesie obu stronom wiele korzyści – mówi prof. Tomasz Nowakowski. – Porozumienie to także dowód uznania wysokiego poziomu naszych naukowców, którym teraz łatwiej będzie realizować badania wspólnie z PKP Intercity – dodaje.
Politechnika Wrocławska to trzecia uczelnia, która rozpoczęła współpracę z PKP Intercity. W grudniu zeszłego roku podobne porozumienie o współpracy naukowo-technicznej i edukacyjnej podpisano z Politechniką Krakowską, a 31 stycznia 2023 r. z Politechniką Warszawską.
– Wrocław, Kraków i Warszawa to ważne miasta zarówno na kolejowej, jak i edukacyjnej mapie Polski. Współpraca z najlepszymi kuźniami talentów i umiejętności w kraju pomoże PKP Intercity dalej rozwijać transport przyszłości, którym jest kolej – podkreśla Artur Resmer. – Zależy nam na pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników, a absolwenci uczelni zyskują łatwiejsze rozpoczęcie kariery zawodowej. Korzyści z tej współpracy odnosi każda ze stron – dodaje.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe.
